Rallylydnad nybörjare 7/9 – 19/10

I samarbete med STUDIEFRÄMJANDET

Målsättningen med kursen är tävling men du är välkommen även om du inte, just nu, planerar att tävla i Rallylydnad. Hunden får lära sig att hålla kontakt med dig och göra kul saker på kommando.

Preliminära tider kl 9.30 -12.00:

Lördag: 7/9, 14/9, 5/10, 19/10

Instruktörer:

Maria Venhammar, 072-5572419 mariavenhammar@gmail.com

Jane Ahlberg, 0707-900965, jane.ahlberg@hotmail.com

+ ev medhjälpare

Kursavgift: 1500:- som betalas till bg 5646-9000 (MV’S Hund- och Hundägarutbildning) ange namn och kurs. Betalas senast 1 vecka efter att du fått bekräftelse på att du kommit med på kursen.

Medlemsavgift: Du måste vara medlem i Råådalens BK. Mer info om medlemskap hittar du under ”Bli medlem” på hemsidan ( www.raadalensbk.se )

Förkunskaper:

Du måste ha god allmänlydnad och god kontakt med din hund så att den kan arbeta tillsammans med dig även med andra hundar närvarande.

Ha kunskap om Rallylydnadens regler och moment/skyltar ( https://brukshundklubben.se ).

Hundens ålder: går bra med vilken ålder som helst.

Löptikar: är tillåtna men måste ha tikskydd.

Plats: Råådalens BK

Deltagare: max 8 ekipage.

• Du måste ha gällande hemförsäkring eller annan försäkring som täcker skada din hund kan orsaka.

Om du är intresserad av att delta på kursen så anmäl dig snarast till

mariavenhammar@gmail.com

Böcker, förslag:

Rallylydnad (SRI)

Nya 100% Rallylydnad (Lindgren)

Rallylydnad – från grundfärdigheter till mästare (Anna Larsson)